tagi:
date 07.05.2020
date 0 komentarzy
Prev Wróć

Regaty Twister Cup 2019 – kolejne etapy ?!

Regaty Twister Cup

Kto był to na pewno pamięta ten świetny żeglarski, zeszłoroczny czas, który zorganizowała firma naczarter.pl we współpracy z enerboat.com . W oczekiwaniu na kolejne etapy Regat Twister Cup ?! przypomnijmy sobie jak bawiliśmy się w 2019 r. w Porcie Royal w Giżycku !

Regaty Twister Cup 2019 rozpoczęliśmy 27 września 2019 r. ogniskiem z kiełbaskami, część  żeglarzy przybyła  zatem już w piątek aby spędzić ten czas z nami.  Na czas regat organizatorzy zapewnili  żeglarzom nocleg na jachtach. Naszym specjalnym gościem  był znany żeglarz Roman Paszke, który to prowadził i  sędziował regaty. Pływaliśmy na jachtach Twister 26 w grupie 21 załóg. Z uwagi na pogodę, która akurat była zmienna regaty rozpoczęliśmy około godziny 12:30, kiedy zaczęliśmy już żeglować wyszło przepiękne słońce, a dodatkowo świetna atmosfera wśród załogantów  podgrzewała całe wydarzenie. Mocne  przechyły jachtów spowodowane  zróżnicowanym wiatrem , który wiał od 1  momentami do 4 stopni w skali Beauforta  dodawały tylko atrakcyjności w  żeglowaniu.

Regaty Twister Cup 2019

Rozdanie nagród podczas Regat Twister Cup 2019

Po  regatach zaprosiliśmy wszystkich na ciepły posiłek  po którym rozpoczęliśmy część artystyczną. Specjalnie ufundowane przez organizatorów nagrody  trafiły do rąk zwycięzców. Za pierwsze miejsce  uczestnicy otrzymali whisky Glen Moray 15 Y.O. Chardonnay Cask Finish. Za drugie miejsce uczestnicy otrzymali whisky Craigellachie 10 Y.O. Bourbon Cask, za trzecie miejsce wszyscy mogli skosztować  whisky Coal IIa 7 Y.O. Bordeaux Wine Cask finisz. Pierwsze miejsce zajęły trzy załogi , załoga Pawła Wujka, druga Sławomira Drużyńskiego oraz trzecia Jacka Sierzputowskiego, drugie miejsce w regatach zdobyła ekipa Renaty Grosiak,a trzecie uzyskali wszyscy uczestnicy regat.

Regaty twister Cup 2019 - wręczenie nagród
Regaty Twister Cup 2019 – wręczenie nagród za zajęcie I i II miejsca

Część artystyczna regat

Po rozdaniu nagród, nasz  specjalny gość – RomanPaszke opowiedział nam o swojej książce Ptaki Oceanów. Piętnaście lat później. Wszyscy uczestnicy mieli możliwość otrzymać  egzemplarz  książki z dodatkową specjalną dedykacją od autora. Następnie aktor Andrzej Niemirski, opowiedział żeglarzom parę anegdot i  wierszyków.  Dodatkową atrakcją była także prezentacja whisky przez Lożę Dżentelmenów połączona z degustacją trunków.  Na zakończenie oficjalnej części  na wszystkich czekał poczęstunek w postaci pysznego tortu Naczarter.pl i 300 pączków. Późnym wieczorem większość żeglarzy wybrała się z nami do Portu Stranda aby zakończyć dzień  w żeglarskim gronie  szantami.

Regaty Twister Cup - Roman Paszke
Roman Paszke -Ptaki Oceanów. Piętnaście lat później

Atrakcje dla maluchów

Nie zapomnieliśmy również o najmłodszych, od rana w tawernie Biały Szkwał  –  w Porcie Royal zorganizowane były  żeglarskie animacje dla dzieci. Rodzice uczestniczący w regatach , nie musieli martwości się zatem o opiekę nad swymi pociechami. W godzinach popołudniowych zapewniliśmy także maluchom pobyt  w  Giżycku w sali zabaw pod okiem animatorów.  Po zakończonej zabawie zapewniliśmy powrót dzieciaków  do ich rodziców, którzy uczestniczyli w części artystycznej regat w tawernie Biały Szkwał.

Regaty twister Cup - animacje dla dzieci
Piraci z Karaibów – animacje żeglarskie

Kolejne etapy Regat Twister Cup ?!

Tegoroczna sytuacja związana z epidemią koronowirusa  zapewne wszystkich nas nauczyła tego, że pomimo najszczerszych chęci nie wszystko da się zaplanować. Z wielką pokorą musieliśmy zmierzyć się z rzeczywistością i odłożyć plany na później. Zaplanowane w tym roku trzy etapowe Regaty Twister Cup 2020 zostały aktualnie zawieszone.  Niemniej jednak jesteśmy pewni, że ogrom pracy i kolejne doświadczenia na pewno w przyszłości zaowocują jeszcze lepszą organizacją i zapewne jeszcze nie raz Was zaskoczymy.

Aktualnie przybywa nam wielu nowych Armatorów, którzy  prezentują swoje jachtu w naszym  nowym serwisie. W związku z czym z dnia na dzień dołączają do nas kolejni miłośnicy żeglarstwa.  Dlatego też  nie traktujemy tego czasu jako stracony, nie stoimy w miejscu, działamy i snujemy dalsze plany. Nie jesteśmy w stanie określić co przyniesie przyszłość, ale wiemy że nasze przygotowania  na pewno nie pójdą na marne. Spotkamy się na regatach jeszcze nie jeden raz, a  jeżeli przepisy pozwolą  to może uda nam się nawet  spotkać jeszcze w tym roku.  Śledźcie nas zatem  na InstagramieFacebooku , a także zerkajcie w zakładkę wydarzenia na naszej stronie  naczarter.pl  – znajdziecie tam wszystkie aktualne informacje.