Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie, napisz do nas: biuro@naczarter.pl

Pytania zadawane przez Użytkowników:

Aby dokonać rezerwacji, należy wybrać interesującą nas ofertę wraz z zaznaczonym terminem, w którym chcemy wynająć jacht. Po podaniu niezbędnych danych oraz uiszczeniu wymaganej opłaty, rezerwacja zostanie potwierdzona. W większości przypadków wymagane jest wpłacenie 30% zaliczki. Jeśli do terminu czarteru zostało niewiele dni lub wymaga tego dany armator, obowiązkowa zaliczka może być wyższa.

Za swoją rezerwację możesz w wygodny i bezpieczny sposób zapłacić poprzez PayU. W zależności od preferencji wybranego armatora / terminu czarteru wpłacić należy całość wymaganej kwoty lub zaliczkę. Uiszczenie opłaty jest niezbędne do potwierdzenia rezerwacji.

Podczas rezerwowania jachtu, zaznacz opcję, że chcesz otrzymać fakturę i podaj niezbędne dane. Po wystawieniu faktury, będzie ona dostępna do pobrania w zakładce “Moje Rezerwacje” oraz zostanie również wysłana na adres e-mail przypisany do konta.

Kaucja jest to kwota zwrotna pobierana na poczet ewentualnego pokrycia kosztów związanych z naprawą uszkodzeń jachtu powstałych z winy czarterującego lub zakupu zagubionego wyposażenia. Jej wysokość jest uzależniona od wielkości i klasy jachtu. W przypadku braku uszkodzeń, kaucja jest zwracana w całości. Uszkodzenia powyżej kwoty kaucji podlegają ubezpieczeniu.

U niektórych armatorów istnieje możliwość bezzwrotnego ubezpieczenia kaucji.

Podczas rejsów z pewnością spotkają się Państwo z takimi wydatkami jak:
  • opłaty za postój w marinach lub na boi (opłaty portowe);
  • wyżywienie;
  • opłaty paliwowe;
  • sprzątanie jachtu.

Tak! Wszystkie informacje związane z odwołaniem rezerwacji zależą od danego armatora i są określone przez niego w warunkach rezerwacji.

Czarter jachtu - najważniejsze informacje:

Cena za czarter zależy przede wszystkim terminu, w którym chcemy wynająć jacht. Dodatkowo wpływ na cenę ma także: wielkość jachtu, jego wiek czy wyposażenie.

Najniższe ceny są na początku sezonu (kwiecień, maj, początek czerwca) oraz na końcu sezonu (wrzesień, październik).

Najwyższe są w okresie wakacji szczególnie w tzw. szczycie sezonu (druga połowa lipca, pierwsza połowa sierpnia) oraz podczas długich weekendów.

Maksymalna liczba osób na jachcie zależy od modelu jachtu. Nie jest możliwe zaokrętowanie liczby większej niż jest to wskazanie w dowodzie rejestracyjnym jachtu (małe dzieci też wliczają się do tego limitu).

Różnorodność naszych ofert sprawia, że wybranie odpowiedniego dla siebie jachtu nie jest łatwym zadaniem. To jaki jacht wybierzemy zależy od:
  • kwoty, jaką zamierzamy przeznaczyć na czarter - wiąże się z tym wybór wielkości jachtu, jego klasy, wieku i wyposażenia;
  • liczby załogi - gdy planujemy dłuższy rejs, warto pomyśleć o zachowaniu komfortowej przestrzeni dla każdego załoganta;
  • pory roku, w której mamy zamiar żeglować - późną jesienią i wczesną wiosną, warto zastanowić się na jachtem wyposażonym w pokładowe ogrzewanie, tym bardziej, że ceny czarteru o tej porze roku nie są wysokie;
  • planowane postoje - czy mamy zamiar nocować w porcie czy na dziko? Jeśli mamy zamiar nocować “na dziko”, warto wybrać jacht z małym zanurzeniem, najlepiej z otwartą lub półotwartą rufą, drabinką zaburtową;
  • preferencji, co do rodzaju uprawianej żeglugi - jacht sportowy (bardzo szybki i zwrotny), houseboat (duży jacht z bogatym wyposażeniem pokładowym i nawigacyjnym, niezbyt szybkie, ale bardzo bezpieczne), turystyczna (jachty średniej klasy lub nowoczesne, uniwersalne jachty o dobrych właściwościach nautycznych - droższy wariant), trampingowa (tanie i małe jachty, starsze modele).

Jest to lista załogi dołączona do dokumentów jachtu. Skład faktyczny na jachcie musi być zgodny z listą załogi.

Osoba, która podpisuje z nami umowę czarteru nie musi posiadać uprawnień. Część jachtów nie wymaga posiadania uprawnień, wystarczy zaliczyć krótkie szkolenie przeprowadzone w pierwszym dniu czarteru. W przypadku jachtów, do których sterowania wymagany jest patent, możemy skorzystać z usługi wynajęcia skippera lub zaprosić na rejs znajomego, który posiada odpowiednie uprawnienia.

Kultura zobowiązuje, aby posprzątać jacht po swoim rejsie, zwłaszcza umyć naczynia kuchenne i wyrzucić śmieci. W przypadku rażącego brudu czy bałaganu, armator może wstrzymać zwrot kaucji do czasu doprowadzenia jachtu do należytego stanu.

Ponieważ jacht dysponuje ograniczonym miejscem, dlatego najlepiej spakować się w miękkie torby, które po rozpakowaniu można łatwo schować, nie rekomenduje się pakowania w twarde walizki. Do torby warto spakować: sztormiak, krem z filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne, ciepłe ubrania czy scyzoryk.

Od 1 stycznia 2008 roku do prowadzenia jachtu żaglowego o długości poniżej 7,5m nie są wymagane żadne uprawnienia Jeżeli chodzi o jachty motorowe (motorówki) nie jest wymagany patent motorowodny do prowadzenia motorówki o mocy silnika poniżej 10 kW (ok. 13 KM)

Podstawa prawna: USTAWA z dnia 25 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o sporcie kwalifikowanym oraz niektórych innych ustaw - Dz.U. 2010 nr 127 poz. 857.

Umożliwiamy również wynajęcie jachtu czy też motorówki wraz z sternikiem posiadającym niezbędne uprawnienia i kwalifikacje.

Wysokość opłat portowych zależy od terminu oraz danego portu (jego popularności, wielkości czy oferowanych udogodnień, np. boje cumownicze, prąd na kei, oświetlenie pomostów, monitoring czy popularności).

Średnia opłata portowa wynosi zazwyczaj ok. 20-30 zł per jacht, w niektórych portach opłata jest naliczana w zależności od liczby załogi. W skład opłaty portowej, poza samą opłatą za postój wchodzi: możliwość pozostawienia śmieci, nielimitowane korzystanie z toalet, pobieranie wody).

Dodatkowa opłata w większości portów pobierana jest za korzystanie z natrysków i opróżnianie zawartości toalet chemicznych.

Opróżnienie zbiornika toalety chemicznej do ziemi lub do wody jest zakazane i surowo karane!

Najważniejsze jest ustalenie przyczyny awarii oraz niezwłoczny kontakt z armatorem / osobą wynajmującą jacht. W przypadku większych awarii, należy pamiętać o spisaniu protokołu dla firmy ubezpieczeniowej.

Żeglowanie nocą jest praktykowane, jednak w takim przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na prognozę pogody i nie żeglować w nocy, jeśli warunki atmosferyczne są niesprzyjające.

Cumowanie “na dziko” jest dozwolone, jednak podczas wybierania właściwego miejsca na postój należy zwrócić szczególną uwagę na dno jeziora (unikaj kamienistych brzegów - mogą uszkodzić kadłub jachtu). Zakazane jest także cumowanie w trzcinach, które są miejscem lęgowym dla ptaków czy na terenie parków narodowych / stref ciszy / rezerwatów przyrody.

Jeśli planujesz cumować “na dziko”, pamiętaj że cumowanie do drzew jest zakazane i zaopatrz się w świder do cumowania.

Pierwszego dnia czarteru, wydający jacht powinien dokładnie poinformować sternika, jaki rodzaj paliwa należy tankować do silnika.

Oczywiście, każdy jacht wyposażony jest w kuchenkę gazową i lodówkę. Niektóre jachty posiadają nawet mikrofalówkę czy zamrażarkę.

Obowiązuje zakaz grillowania na jachcie.

Wewnątrz jachtu obowiązuje zakaz palenia. Podczas rejsu sternik może wskazać miejsce przeznaczone do palenia tytoniu na zewnętrznym pokładzie jachtu.

Sterowanie jachtem lub motorówką pod wpływem alkoholu jest surowo zakazane i wiąże się z utratą uprawnień żeglarskich. Dodatkowo jeśli pod wpływem alkoholu dojdzie do kolizji, sternik odpowiada za ewentualne uszkodzenia, ponieważ w takim przypadku umowa ubezpieczeniowa nie obowiązuje. W sytuacji spowodowania ofiar w ludziach, można trafić do więzienia.

Wędkowanie w trakcie rejsu jest dozwolone, jednak według polskiego prawa do amatorskiego połowu ryb niezbędne jest posiadanie karty wędkarskiej i zezwolenia na połów ryb.

Oczywiście można zabrać dzieci na jacht, jednak należy pamiętać o zachowaniu środków ostrożności. Dziecko podczas przebywania na pokładzie musi mieć założoną kamizelkę ratunkową. Kamizelka ratunkowa powinna zostać przekazana przez armatora / osobę wynajmującą jacht.

Wpłynięcie na mieliznę nie jest niebezpieczne, jednak zejście z płycizny może być kłopotliwe. Jeżeli samo podniesienie miecza i płetwy sterowej nie pomaga - należy odciążyć jacht i tym sposobem zmniejszyć jego zanurzenie. Cała załoga powinna zejść do wody, aby wspólnymi siłami spróbować przepchać łódkę.

Zdecydowanie bardziej niebezpieczne jest uderzenie w podwodne kamienie. Wpłynięcie jachtem na kamienie może zakończyć się porysowaniem kadłuba i/lub zaklinowaniem miecza, rozbiciem/rozpruciem kadłuba, złamaniem/wygięciem miecza lub nawet zatonięciem jachtu. Dlatego przed wypłynięciem z portu radzimy dobrze przestudiować mapę pod względem kamieni występujących na trasie naszego rejsu.

Śluzy Guzianka i Karwik oficjalnie są czynne dla żeglarzy od 1 maja. Jeśli płyniesz w nietypowym okresie (kwiecień lub koniec września) - najlepiej upewnij się telefonicznie. Śluzowanie w Polsce jest płatne.

Godziny otwarcia śluz:

  • maj, wrzesień, październik - 7.00 - 20.00
  • czerwiec, lipiec, sierpień - 7.00 - 21.00

Tak, podczas rejsu możemy napotkać na mielizny lub podwodne kamienie. Większość takich miejsc jest dobrze oznakowana. Przed rejsem należy kupić dobrą mapę dla żeglarzy z oznaczonymi głębokościami i przeszkodami na szlaku. Niektóre jachty czarterowe posiadają takie mapy na pokładzie - upewnij się jednak przed czarterem czy wynajęty jacht ją posiada.

Szczególna ostrożność wskazana jest w przypadku wypłynięcia poza szlak żeglowny. O końcu wód żeglownych informują stosowne znaki - biały kwadrat z czerwoną obwódką i napisem “Koniec wód żeglownych”. Poza szlakiem zdarzyć się mogą bardzo niebezpieczne linie energetyczne.

Po pierwsze przed każdym rejsem należy sprawdzić prognozę pogody. Jeśli istnieje wysokie prawdopodobieństwo pojawienia się burzy lub gwałtownego wiatru, lepiej nie opuszczaj portu.

Jeśli mimo to zaskoczyły Cię ciężkie warunki pogodowe należy:

  • zrzucić żagle, zabezpieczyć rolfok i odpalić silnik, tak aby dopłynąć do najbliższego brzegu;
  • zamknąć wszystkie bulaje i włazy;
  • płynąć zgodnie z wiatrem, kursem FORDEWIND;
  • jeśli jacht nie posiada silnika należy zrzucić żagle, a następnie rzucić kotwicę z jak najdłuższą liną i w ten sposób przeczekać burzę;
  • podczas żeglugi w trakcie burzy, cała załoga powinna znajdować się w kokpicie w założonych kamizelkach ratunkowych. Zakazane jest przebywanie wewnątrz jachtu w założonej kamizelce ratunkowej.
  • jeśli dojdzie do wywrócenia jachtu, nie opuszczaj kadłuba tak długo, jak utrzymuje się na powierzchni.

Pamiętaj, aby podczas rejsu mieć zawsze w pełni naładowany telefon, w wodoszczelnym pokrowcu. Jeśli posiadasz smartfon, pobierz aplikację “Ratunek”, która ułatwi jednostkom ratunkowym zlokalizowanie Twojego położenia.

Warto zapisać w telefonie poniższe numery ratunkowe:

601 100 100 - ogólnopolski numer ratunkowy
984 - Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
+48 87 428 23 00 - Centrum Koordynacji Ratownictwa Wodnego w Giżycku
+48 87 425 30 77 - Mazurska Służba Ratownicza
112 - bezpłatny numer Centrum Ratownictwa

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie, napisz do nas: biuro@naczarter.pl

Zapisz sie do newslettera

I bądź na bieżąco z ofertami i promocjami

Kliknięcie ,,Wyślij" jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu oraz Polityki Prywatności Naczarter.pl